.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
مشا ئي:کار کردن با احمدي نژاد سخت است

اسفنديار رحيم مشايي رئيس دفتر رئيس جمهور اخيرا گفت وگويي را با ويژه نامه روزنامه ايران با عنوان "رمز عبور 3" انجام داده است که بخش هايي از مهمترين گفته هاي او به شرح زير است:

- شعارهاي احمدي نژاد در انتخابات 84 را شايد خيلي از افراد ديگر هم مي توانستند بدهند، ولي اگر مثلا آقاي لاريجاني آن شعارها را مي داد، به نظر من مقبول نمي افتاد. اگر آقاي حداد عادل آن شعارها را مي داد، مقبول نبود و خيلي چيزهاي ديگر چنين شرايطي داشتند. فقط از ايشان مقبول مي افتاد زيرا يک نيروي جديد بود.
- آقاي احمدي نژاد از نظر عمل و عمليات در صحنه هاي مختلف، در روستاها و شهرها و ... وي مدير کشور است که به همه شهرها رفته و هر جا مي روي اين رد پا تازه بوده و آثار آن هم مشخص است. يعني تا مي گويي احمدي نژاد، مي گويند به تازگي اينجا بوده، ديروز اينجا بود. ما ديروز ديديمش، صبح اينجا بود، بوي او، اسم او همه جا بود، اين را در عمل همه مردم ديدند که احمدي نژاد شعارهايي متفاوت داده که يکي از آنها مردمداري است که در شعارها نيز ديده مي شد و مردم با گوشت خود لمس کردند که "احمدي نژاد مردي از جنس مردم" که اين جنس مردم يک تعريضي است به آقايان که جنسشان از مردم نيست، وقتي اين شعار در خصوص يک نفر شکل مي گيرد يعني نفي، يعني ديگران اين خصوصيت را ندارند، حداقل اين ويژگي آنان بارز و برجسته نيست.

- کارآمدي دولت فوق العاده بود و حجم، کيفيت و کميت کار دولت بسيار متفاوت از دولت هاي قبلي بود و خيلي از جاها، 4 سال دولت احمدي نژاد با 8 سال يک رييس جمهور ديگر قابل مقايسه نيست. يا حتي در برخي از موارد با 16 سال گذشته قابل مقايسه نبوده است. در 22 بهمن سال 87 وقتي رييس جمهور گزارش عملکرد مي داد، بحث از 27 سال قبل از اين دولت بود، بعد بعضي جاها رييس جمهور گفت عملکرد دولت با کل تاريخ ايران قابل مقايسه است.

- بسياري از نشريات خارجي با آمدن احمدي نژاد گفتند که او امام خميني (ره) است در حرف، شعار، مشي و رفتار، نگاه، اخلاق و ادبيات بوي آن مکتب را مي دهد.

- در روز اول دولت نهم، تاسيسات هسته اي فک پلمپ شد که خودمان تسليم شده و داوطلبانه قفل کرده بوديم به اين اميد که شايد آنها از ما خوششان آمده و به ما اعتماد کنند.
- در کمتر از يک سال، احمدي نژاد مشهورترين و محبوب ترين رييس جمهور تمام سرزمين هاي اسلامي شد و به اعتقاد من محبوب ترين رييس جمهور در سراسر جهان و ميزان محبوبيت رييس جمهور ايران در سراسر جهان قابل مقايسه با هيچ شخصيت سياسي مدير نيست. حتي در کشورهاي اروپايي و آمريکايي ما شاهد اظهار علاقه فراواني هستيم.

- واشنگتن پست 20 روز قبل از انتخابات نظرسنجي داشته که گفته بود احمدي نژاد با 62 درصد پيروز مي شود که عين همان هم اتفاق افتاد و آقاي احمدي نژاد با 63 درصد پيروز شد.

- مشاهده مي کنيم که مجمع عمومي سازمان ملل برگزار مي شود و همه مي گويند احمدي نژاد چه زماني مي آيد؟ و حداقل آن اين است که مي گويند دو سخنراني مهم است يکي سخنراني رييس جمهور آمريکا و ديگري سخنراني رييس جمهور ايران.
- در دوره 4 ساله دولت نهم هم ديديم که براي اولين بار وزير خيلي ساده تغيير مي کند در حالي که در گذشته اين چنين نبوده است. خب اين را آقاي احمدي نژاد قول داده بود به مردم و ايشان نظر دارد که اگر من اشتباه کرده باشم يا اگر کسي انتخاب شده باشد که بعدا به دليلي توانايي لازم براي اداره کشور را نداشته باشد برخلاف تعهدات ديني ماست که تغيير نکند. بنابراين تغيير يک اصل است و از اين به بعد هم همين خواهد بود و ايشان با هيچ کسي تعهدي ندارد که به دليل رودربايستي با کسي بخواهد آن شخص در مسووليت خود بماند.
- خيلي جاها ايشان (احمدي نژاد) مي گفتند که تکليف من اين است که (وزير) معرفي کنم حالا مجلس تاييد کند يا نه. ولي مي خواهم بگويم که انتخاب وزير اين نيست که به سادگي هر کسي را که تشخيص دهند همان شود لذا در فرايندي افراد خود را بهتر نشان دادند و ظرفيت هاي خود را بروز دادند و يا افرادي در عمل نتوانستند ادامه دهند و خسته شدند. به هر حال با احمدي نژاد کار کردن آسان نيست ضمن آن که اصل تغيير هم زيباست.
- ايشان (احمدي نژاد) بايد بگويم که واقعا جامع الاطراف است چرا که مي تواند به تنهايي نقش تمامي وزرا را ايفا کند يعني مي تواند وزير راه باشد، وزير خارجه باشد، وزير مسکن باشد و مسلط ترين آدم اجرايي کشور در تاريخ قبل از انقلاب و بعد از انقلاب هستند و کسي نيست که با ايشان قابل سنجش باشد ولي اگر قرار به اولويت انتخاب باشد ايشان وزارت فرهنگ را انتخاب مي کند به جهت علاقه و دغدغه اي که در اين مورد دارند.
- ماموريت ما در دنيا ذاتا توسعه روابط در دنيا و ايجاد فضايي است که پيام هاي انساني و الهي را منتقل کنيم، ضمن آن که بازار جهاني است و بايد طوري توليد کنيم که همه دنيا آن را ببيند، با 100 فيلم که الان توليد مي شود چه مي توانيم بکنيم بايد در سال 1000 فيلم بسازيم با کيفيت بين المللي. با اين پول ها نمي شود فيلم خوب ساخت، ادبيات ايران، تاريخ ايران و ...

- ما دولت انتظاريم ما جامعه منتظريم نبايد آخرالزمان را آنها بسازند، يک آخرالزمان دروغين مي سازند و همه ذهن ها را تسخير مي کنند. ما کارگردان هاي خوبي داريم ولي سفارشي براي کار قدرتمند نداريم و ما بايد در يک رقابت فراگير نيروهاي خوب تربيت کنيم تا شان اسلامي و ايراني را به نمايش بگذارند نه اين که يک فيلم توليد شود که ضعف ها را بزرگ کرده، نمايش داده و جايزه دريافت کند و مبناي حرکت سينماي ما شود.
- اگر مي بينيم که در انتخابات (کارگردان ها ) به سوي جناح مقابل رفتند به دليل ذهنيت پديد آمده است که گمان مي برند نيروهاي ارزشي و ديندار با سينما و فيلم مشکل دارند. من نمي گويم کدام طرف مشکل دارد، فکر مي کنم که تدين با هنر هيچ مشکلي ندارد.

- بايد به سرعت برويم به سمت وحدت و سازندگي و وقت اين است که سالي 1000 فيلم فاخر با موضوعات بين المللي نشان دهيم.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 23 خرداد 1389
آقای مشایی تو چرا؟؟؟
محیا 10 ارديبهشت 1390
با یاد حق
حالا با این همه خدمات من ماندم این رحیم مشایی چه صیغه ای است که می خواهد همه خدمات دکتر احمدی نژاد را خراب کند . دعا می کنم خدا خودش هر چه زودتر دست دشمنان را رو کند حدس مردم شهید پرور هیچ وقت غلط نبوده و امروز این طور حدس می زنند که رحیم مشایی و آقا رحیمی و تعدادی دیگر عامل نفوذی اصلاح طلابان در دولت است دعا می کنیم خدا این اجنه ها را از دکتر احمدی نژاد دور کند اللهم عجل لولیک الفرج

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.029 seconds.